Selasa, 03 Mei 2011

BRuNo ThE KittiE CaT vs DeMoX ThE SpOiLeD CaT

Sekitar 3 minggu yang lalu aku telah mengambil seekor anak kucing dari Pasar Alai untuk dibela..Aku masukkan anak kucing yang sangat comel itu ke dalam beg Sembonia yg selalu aku bawa ke mana2..Lalu aku pun membawa dia pulang ke rumahku yang cantik di tengah sawah bersama barang2 yang ku beli..Aku namakan anak kucing tersebut Bruno sebab tengah angau lagu Bruno Mars..Hehe..
Sampai di rumah aku terus memandikan Bruno sebersih2nya..Lalu aku meletakkan dia di atas sofa..Bruno langsung tertido sepanjang hari sambil aku memasak nasi lemak ayam bamba yang telah dipesan oleh rakan2 ku..
Sehabis masak Bruno masih lagi tidur dan tidur dan tidur..Aku pergi membeli belah ke Oky Mart dan membeli Whiskas Junior dan susu kotak UHT milk..Pada mulanya Bruno tidak pandai makan Whiskas yang telah kubeli..Lalu ku baca tulisan di kotak Whiskas Junior tersebut..Rupa-rupanya anak kucing yang di bawah 2 bulan tak pandai makan keras2..Kena lembutkan dulu Whiskas tu dengan air..Barula dia makan..
Then aku bagi Bruno minum susu yang ku beli..Bruno tak pandai jugak minum sendiri..Kena suap dengan sudu kecil baru dia minum..Begitulah rutin Bruno setiap hari sampai lah suatu hari Bruno melarikan diri..
Aku telah kehilangan Bruno yang baru saja mula kusayangi..Kemanakah hilangnya Bruno?..Adakah Bruno telah dibunuh oleh kucing2 yang sok preman kat sekitar sawah tersebut?..Atau adakah Bruno telah diambil oleh anak2 kecil yang sering bermain layang2 di dekat sawah tersebut..Haih..Sedihnya rasa kehilangan Bruno..
Tapi semuanya kembali ok sebab adanya seekor kucing yang sangat manja bernama Demox..Waktu pertama kali bertemu Demox hati saya sudah terpaut kerana dia adalah sangat comel dan gemuk..Demox suka kacau time orang buat makan2..Aku bagi Demox bahagian aku..Kadang2 Demox makan whiskas..Tapi dia paling suka makan Whiskas yang dalam tin dan minum susu..Tapi tak larat la nak beli Whiskas dalam tin tu..Mahal benar..
Tapi bulu Demox jadi sangat cantik dan tidak gugur..Aku suka Demox sebab dia hanya mengiau bile die lapar nak makan..Hehe..Tapi sejak akhir2 ni Demox adalah sangat manja..Mana aku pergi dia ikut..Bila aku duduk dia duduk melepak depan aku..Pastu nak aku belai2 dia..Haha..Kucing..Kucing..Sungguh memukau ciptaan Allah yang satu ni..Tapi sebenarnya ada kisah tentang Demox ini..Nantikan kisah Demox vs Maria Ozawa dalam tulisan blog ku selanjutnya nanti..
Aku berhajat bila aku dah kerja nanti, dah ada duit sendiri, aku nak beli kucing yang macam kat kotak pembungkus Whiskas tu..Hehe..Lepas tu nak bagi die makan sampai gemuk..Insyaallah..Dengan izin Allah akan kutemukan kucing seperti itu..Amin..SALAM MUSAFIR :) 
Bruno selepas dimandikan

Comelnye Bruno
p/s : Bruno..i will always miss u..T_T

2 komentar: